Freelance tekstforfatter
og journalist
Danny Schjødt Pedersen
Mobil: 22821082
Mellem linierne
· brochurer · annoncer · www · intranet
· internt/eksternt nyhedsbrev · PR · medier (journalistik)
· taler · oplæg/foredrag · radio-spots · TV-spots…
Tekstarbejde handler om modtager, medie og budskab
I tekster, der virker på forskellige medier og materialer, er der valgt ord ud fra tre ting: Det er modtageren, mediet og budskabet, der især præger teksterne. Har vi først den trekant på plads, kan vi forfatte tekster, der ikke bare er fyldt med ord for ordenes skyld, men for effekten.
Tekster med smukke eller skæve ord skal ikke findes under tekstforfatning, men under "Kunst" og "Lyrik".
Tekster og ord med effekt
Teksterne er vigtige, når de - sammen med foto, video og andre medier - fungerer som content, altså indhold. Det kan være på hjemmesider, i annoncer, brochurer, materialer og på andre medier, hvor der er brug for målrettede tekster, der flytter kunder, varer, holdninger og især handlinger.
Teksten gør en forskel, når den er skrevet til både målgruppen og mediet.
Har du brug for tekster, der flytter dine kunder og varer?
Lad os starte tekstarbejdet med at sætte ord på, hvem du henvender dig til - og hvilke medier, dine modtagere bruger mest.
TEKSTER PÅ CV’et
Som freelance tekstforfatter og journalist siden 2002 har jeg gennem årene skrevet tekster til mange forskellige typer af medier.
Fra klassiske printmedier til de digitale medier.
Tekster skal tænkes og medieres, så de passer til spillereglerne på de enkelte medier.
Hvilke medier skal du bruge teksterne til?
brochurer · annoncer · www · intranet · internt/eksternt nyhedsbrev · PR · medier (journalistik) · taler · oplæg/foredrag · radio-spots · TV-spots…
Mellem linierne
Freelance tekstforfatter og journalist
Danny Schjødt Pedersen
Prins Åges Allé 14
5250 Odense SV
Mobil: 22821082
mail@mellemlinierne.dk